Jak bojovat s levnější konkurencí
Pokud předkládáte před zákazníka písemnou nabídku a očekáváte, že ji bude srovnávat s ostatními, tento tip vím pomůže získat jeho objednávku i v případě, že mu konkurence nabídne lepší cenu.
Postup je následující...
V cenové nabídce vyčíslíte svou cenu... a pod ni dopíšete:
"Pokud vám jiný dodavatel nabízí nižší cenu, pomůžeme vám nabídky srovnat. Někteří dodavatelé totiž jakoby "omylem" zapomínají na některé položky a přestože je jejich cena na první pohled nižší, nakonec vám naúčtují mnohem více. Odborným srovnáním nabídek podobnému nepříjemnému překvapení zabráníte."
Nabídku stavíme jako pomoc zákazníkovi a část těch, kteří obdrží levnější nabídku, přijde pro srovnání za námi. Pro nás to přirozeně znamená možnost cenu dále upravit tak, abychom zakázku získali.
Pro srovnání za námi přijde přirozeně jen část zákazníků, pokud ale celé naše úsilí spočívalo v tom, že jsme nabídku doplnili jediným odstavcem, návratnost naší investice je příjemně vysoká.