Co ve skutečnosti prodáváte po telefonu?

Minulý týden jsme si říkali, že o úspěšnosti písemných nabídek rozhoduje první věta.

Stejný postup ale můžeme použít např. i při telefonování a sjednávání schůzek.

Mnoho firem se snaží při sjednávání schůzek po telefonu prezentovat celou svou nabídku. Stejně jako v písemné nabídce máme ale i po telefonu jen pár vteřin na to, abychom zákazníka zaujali... jinak nám položí sluchátko.

Můžeme tedy začít oním klasickým:

"Dobrý den pane X, volám abych si domluvil schůzku. Chtěl bych vám představit naši firmu, co děláme, jak pracujeme a nabídnout vám naše produkty..."

Anebo můžeme totéž přeformulovat tak, aby to zákazníka zaujalo:

"Dobrý den pane X. Vím, že vaše firma používá X a protože jsme připravili návod, jak můžete při X ušetřit až 35.000 Kč měsíčně, rád bych se za vámi na pět minut zastavil a předal vám jej osobně..."

Při sjednávání schůzek po telefonu neprodáváme ještě naši nabídku. Jediné, o co se snažíme, je získat souhlas se schůzkou. A z našeho úvodu a celého rozhovoru musí tedy vyplynout, že je pro zákazníka výhodné nám těch pár minut věnovat.