Kolik lodí posíláte mezi zákazníky

Pokud vám jde z marketingové hatmatilky občas hlava kolem, následující analogie jednoduše vystihuje, o co nám při prodeji vlastně jde:

Představte si, že jste majitelem přístavu. Máte plné sklady zboží. A jediný způsob, jak je můžete prodat, je čekat, až vás někdo náhodně najde... anebo poslat do světa obchodní lodě, které je nabídnou.

Pokud budou vaše lodě pouze kotvit v přístavu, žádné objednávky nepřivezou a vy nic neprodáte.

V této pozici je bohužel každá firma, která pouze pasivně čeká, až ji zákazníci najdou. Až se k ní vrátí s dalšími objednávkami. Nebo až si uvědomí, že potřebují doplňky k tomu, co si už koupili.

Úspěšní provozovatelé přístavů vysílají své obchodní lodě na moře každý den:

Každý den jim někde vychází inzerát. Každý den se setkávají s novým potenciálním zákazníkem. Každý den telefonují zákazníkům, kteří se měli rozhodnout s nákupem. Každý den posílají zákazníkům nabídku s doplňkovou nabídkou.

Právě tyto aktivity jim totiž zaručují, že budou mít vždy dost objednávek. A právě tyto aktivity udržují jejich úspěch.