Je vás vidět na internetu?

Víte, jak rychle na vaši firmu narazí na internetu člověk, který uvažuje o koupi vašich produktů a služeb?

Nepříjemným překvapením pro mnoho firem je odpověď, že vlastně nejsou vůbec vidět.

Ano, můžete mít internetové stránky. A to dokonce velmi krásné a propracované. Pokud ale lidé nehledají přímo vaši firmu jmenovitě, nemusí na vaši prezentaci vůbec narazit.

Většina lidí totiž půjde na některých z vyhledavačů (Seznam, Google, Centrum) a sem zadají nějaký výraz, který podle jejich názoru vystihuje to, co děláte (tzv. klíčová slova).

Budu-li hledat např. dodavatele plastových oken, zadám "plastová okna".
Budu-li hledat účetní software, napíšu "účetní software".
A budu-li hledat nápady na zvýšení prodeje, uvedu třeba "jak zvýšit prodej".

Pod jakými slovy/výrazy hledají zákazníci vaše výrobky a služby?
A co se stane, když je napíšete do vyhledavače? Je vidět i vaše firma?

Příprava internetových stránek tak, aby se po zadání klíčových slov na vyhledavačích objevily ty vaše hned na prvních místech je celá věda (search engine optimization, SEO - podrobnosti najdete na https://seo.unas.cz a https://vyhledavace.info), podstatou ale je, že vaše stránky:

1 - Musí obsahovat pro návštěvníka informace související s hledaným výrazem.
2 - Lidé si je prohlížejí častěji, než stránky vaší konkurence.
3 - Vaše stránky mají natolik zajímavý obsah, že na ně odkazují i další stránky na internetu.